Skrzynie dwusprzęgłowe wypierają tradycyjne automaty

I dalej poleciało już z górki. W ślad za VW poszły koncerny takie jak: Audi, Mitsubishi, Nissan, BMW i Porshe.
Główną zaletą DSG jest obniżone zużycie paliwa. Auta z tą skrzynią zużywają ok 1 litra paliwa mniej niż te same modele ze skrzynią automatyczną. Oszczędność ta wynika przede wszystkim z rezygnacji z hydraulicznego konwertera mocy, który to generuje spory opór i wprowadza silnik na zbyt wysokie obroty.
Podczas spokojnej jazdy po mieście samochodem wyposażonym w skrzynię DSG, dba ona aby silnik pracowała na niskich obrotach. A to dla większości kierowców mogłoby się okazać męczące na dłuższą metę.
Z kolei w sportowych samochodach biegi zmieniają się bardzo szybko, poprawiają się osiągi, zwiększają precyzję prowadzenia auta oraz skrzynie te dają dużo przyjemności ze sterowania łopatkami znajdującymi się przy kierownicy.
W modelach aut Audi Q5 czy Porsche Panamera tradycyjne automaty zostały już całkowicie wyparte przez skrzynie dwusprzęgłowe. Mimo że auta z takimi skrzyniami są droższe o kilka tysięcy to i tak zyskują coraz więcej zwolenników.